الأربعاء، ١٠ يناير ٢٠٠٧

اصحاب ولكن القدر

في الرحلة في الطريق
صعب نقابل صديق حب بحق وحقيق
احساس يخدك معاه
اصحاب انت ولا فكريين الماضي ولا
نسيين كل اللي بينا ولا طبع الحياة
فاكر بنت الجيران وشارع مدرستنا
الله على شوق زمان نضحك ويعلى صوتنا
نبض قلوبنا البريئة ايامنا
وزكريتنا ده سراب ولا حقيقة
جوه زحمة حياتنا
اصحاب انت ولا فكريين الماضي
ولا نسيين كل اللي بينا ولا طبع الحياة
معلش انا يمكن بدأت باغنية ده بس عشان الاغنية دي بتأثر فيا جااامد او يمكن ليها
طابع خاص عندى نفسى كلكم تسمعوها وتحسوها وكمان عشان الاغنية بردو ليها
علاقة بالموضوع الصداقه ياااااااااااااااااااااه على ده احساس بجد وعرفيين الاحساس ده
بيظهر امتى لما تحس بجد ان فيه خايف عليك ومعاك على طول على كل حاجه وبيثق
وبتثق فيه فجأه تلاقى الصديق ده مش قادر اقولها والله بس هية دي الحقيقة و الواقع
اللي انا و أحنـــــــــــــــــــــا عيشينه عشان بجد انا امبارح مش عايز اقول فقدت حاجة
اعز واغلى صديقه بس هية فترة ابتعاد لظروف ما ربنا يعديها على خير ان شاء الله
ربنا يرجعها بالسلامه والله وحده يعلم انا هشوفها ولا لا اتمنى من ربنا انه يكتبلنا
حاجه زى دى وهدعى ربنا على طول يأذن بيوم زى ده يمكن اول مره اتعلق حد بكده
اكتر مزعلانى انى اتعرفت عليها فى وقت قصير جدا و خلاص مشيت فى وقت قصير
برده اما بالنسبة للصديقه فأنا بقولها انا واحنا عمرنا ما هنستناكى بجد الواحد مش كل
يوم بيعرف صديق ولو عرف صديق مش هيبقى صديق وفي زيك انا بجد مش قاادر
اوصف مشعري دلوقتي بجد عاملة ازاي بس الكلام ده بجد طالع من قلبي
فعلا حرام الناس اللى فعلا تستاهل كلمه صداقه واخوه بتروح بسرعه بس طبعا انا
معاها ومتواصل معاها وعمري ما هنسى اني عرفتها في يوم وانا بجد عايزكم
تشاركونى رايكم فى حاجه زى كده ونشوف الصداقه بالنسبه ليكم ايه ومحدش هيفهم
موضوع زى ده غير الصديق الصح

هناك تعليقان (٢):

sofinqoraso يقول...

موضوع الصداقة ده كبير اوى
وبيندرج تحته مليون مفهوم
ساعات بحس ان مينفعش نقول عليه فى كلام
هو فعلاً حاجة كده بتتحس
يعنى ساعات تحس ان الحد الى قدامك ده صديق حقيقى
ممكن ميكونش صديقك انت
ممكن تكون بس شفتله موقف مع واحد صاحبك مثلاً
وبتحس ساعتها انك مبسوط لأن لسه فى ناس كويسة
مش عارفة حاسة انى هيست بس بجد مينفعش اقول يعنى صديق بجد
صديق يعنى صديقً

Oma يقول...

انا بردو يامحمد لما بسمع الاغنيه دي بتأثر اوي لنفس السبب اللي بيخليك تتأثر بيها...لانها فعلاً صديقه حقيقيه وانسانه استحاله انك تنساها لان مافيش منها كتير في الزمن ده

ربنا يعدي الظروف دي على خير وتكون هي بخير..هي دي اهم حاجه

ربنا مايحرم اي صديق من صديقه ياارب