الأربعاء، ١٠ يناير ٢٠٠٧

بنات خارج الخدمه

بابا .. ماما .. نفسى اروح الجامعه
عشان فعلا الجامعه بقت ملاهى ومراجيح المهند .
.طبعا اغلبيتنا فى جامعات بس انا ليا تعليق بس وياريت الناس تفهم كده ايه رايكم فى موسم الجامعه ؟؟
فعلا بقا موسم زى البطيخ والموز .ويعينى بقا على بنانيت الجامعه ..
بنات الجامعه طبعا انا هختص تقريبا جامعات القاهره يمكن عشان انا فى جامعه منها ورحت كام جامعه كده قى القاهره .
وعلى فكره نادر لما هنلاقى اللى اتكلم عليه ده فى الجامعات الاقلميه
.تلاقى الواحده من دول داخله الجامعه جديده بقا ..
يعنى سنه اولى كده تشوفها تقول دى رايحه كتب كتاب او فرح ..
بجد انا مش بتكلم عشان اثير مشكله مع بنات او كده لكن بصوا لنفسكم انتوا بتعملوا ايه ..
.انا فى3 كليه هقولكم كلمه سمعتها من واحد فى الجامعه فى سنه اولى ...
واحد زميله بيقوله يالا نروح انا زهقت قاله ياراجل حرام عليك حد يسيب الموزز دى ويمشى .. والادهى من كده انه مش واقف مع بنت واحده .. لا ده عمال يتفرج ومندمج اووى زى ما يكون واقف على البلاج ..
اصدى فى الجامعه لان البنات بقا جايه راحه بلاج جايه لبسه بنطلون تحت الركبه مفيش بـ سم عشان اصلهم ماشيين على السنه ..
الشبشب يادوبك تصحى من النوم و وعلى الجامعه على طول ويعينى على التشيرت الكت ..
بجد والله بقت حاجه تخنق كل يوم نسمع موال جديد ومع كل ده البنت تقولك انتا بتعاكسنى ليه
وانتا مش عارف ايه ..

هناك تعليقان (٢):

sofinqoraso يقول...

موضوع الجامعة ده موضوع كبير
يمكن لأن ايام المدرسة الواحد بيبقى حاسس بكبت أو الأهل بيعاملوه على انه لسه صغير وفى مدرسة وكده
لكن فى الجامعة بيدوله الحرية الكاملة
فى ناس بتاخد الجامعة على انها نادى
تروح تشوف اصحابها وتتمشى وتاكل بره
تضحك تهرج

اما عن البنات فمفيش قاعدة عامة
وانا كبنت منكرش أن فى بنات عايزين التوليع فيهم
بس دول موجودين فى كل حتة مش فى الجامعة بس
المشكلة ان الجامعة المفروض يبقى ليها قدسية خاصة وده اللى مش بنلاقيه
يعنى
مش قادرة اقول انهم يعملوا نظام خاص والحرس يمنع دخول المناظر دى
لأن فى الأول والأخر اللبس والمظهر حرية شخصية

Oma يقول...

:D
هو بصراحه بقى موضوع مستفز جداً وانا شخصيا لما بشوف واحده من النوعيه اللي بتتكلم عنها دي بيكون هاين عليا اقولها ده اسمه حرم جامعي ياماما...بس زي مانهير قالت فيه بنات بيروحوا الجامعه على اساس انها نادي واصحاب وتهييس...والنوعيه دي كترت اوي

بس بردو يامحمد فيه ناس محترمه وكويسه جداً...وماحدش يقدر يمنع اي حد من البنات دول انهم مايعملوش كده..في النهايه كل واحده حره في نفسها

ربنا يهدي بقى :D